وبلاگ آنتی تکفیری،وبلاگی علمی علیه تفکرات سلفی ،تکفیری- تروریستی

این وبلاگ در راستای امر مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل نهضت علمی فراگیر مقابله با تکفیر و افراط ایجاد شده است

وبلاگ آنتی تکفیری،وبلاگی علمی علیه تفکرات سلفی ،تکفیری- تروریستی

این وبلاگ در راستای امر مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل نهضت علمی فراگیر مقابله با تکفیر و افراط ایجاد شده است

از جمله موضوعاتی که مقام معظم رهبری به مناسبت های مختلف در بیانات چند سال گذشته شان به تشریح و تبیین ابعاد آن پرداخته اند ؛موضوع تکفیر در جهان اسلام است، تا جایی که این بزرگوار نسبت به چگونگی برخورد با این پدیده شوم، رهنمودها و دستوراتی نظیر تشکیل یک حرکت علمی عظیم در برابر آن، ارائه نموده اند،
لذا با نظر به اهمیت این مساله در عصر حاضر و در راستای عمل به دستور مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل یک نهضت علمی علیه تفکرات تکفیری ؛ بر آن شدیم تا نسبت به این عامل شوم و تفرقه انگیز و غیر اسلامی، مطالبی علمی ، متقن و معتبر را تهیه و در این وبلاگ به جهت افزایش آگاهی مسلمانان ( شیعه و سنی) ارائه نماییم.ان شالله که بتوانیم در راه مقابله با عوامل واگرا و تفرقه انگیزدر جهان اسلام از جمله تکفیری ها و نیز حفظ وحدت ،تقریب مذاهب اسلامی و شکل گیری امت واحده ی مدنظر پیامبر (ص) قدمی مطلوب برداشته باشیم.
جاوید منتظران

نویسندگان
۲۱ شهریور۲۲:۵۷

11 سپتامبر و شکل گیری بزرگترین گروههای تروریستی

مردم آمریکا در حالی یاد قربانیان ماجرای یازدهم سپتامبر را در شانزدهمین سالگرد این حادثه ، گرامی می دارند که مردم عراق ، سوریه ، یمن و افغانستان در حال از دست دادن جانشان به دلیل سیاستهای دولتهای آمریکا پس از حادثه یازدهم سپتامبر هستند.

تروریسمی که شانزده سال پیش جورج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا ، مدعی پرچمداری مبارزه با آن در سراسر جهان شد ، امروز در ابعاد وسیع و به سابقه ای ، مردم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را به قتلگاه کسانده است. در نتیجه سیاستهای دولت آمریکا ، گروههای افراطی و تروریستی متعددی در جهان شکل گرفته که امنیت را در ابعاد جهانی به خطر انداخته است.

ملتهای خاورمیانه بیش از مردم دیگر نقاط جهان، درگیر جریانهای تروریستی شدند. در حوادث یازدهم سپتامبر 2هزار و977 نفر کشته شدند ، اما مردم مسلمان کشورهای خاورمیانه ، روزانه بیش از این تعداد قربانی می دهند. تروریستها در یازدهم سپتامبر 2001 با طراحی عملیات تروریستی پیچیده و مشکوک  2977 تبعه آمریکا را به کام مرگ فرستادند. مردم آمریکا در اثر این حادثه دچار شوک ، حیرت و نگرانی شدند.

حوادث یازدهم سپتامبر در تاریخ آمریکا بی سابقه بود. مردم آمریکا حق داشتند نگران امنیت روانی و جانی خود باشند. دولت آمریکا پس از این حادثه اقداماتی انجام داد تا آرامش و اطمینان آمریکایی ها به توانایی دولت آمریکا در مقابله با هر گونه تهدید امنیتی را ، احیا کند.

مردم آمریکا فرصت یافتند که بعد از فروریختن برجهای دوقلوی نیویورک ، ثبات و آرامش روانی خود را بازیابند و زندگی در آمریکا روال عادی گرفت. اما دولت آمریکا با سیاستهای یکجانبه خود پس از حوادث یازدهم سپتامبر ، امنیت و ارامش روحی و جسمی را از صدها میلیون مسلمان در اقصی نقاط جهان به خصوص مسلمانان خاورمیانه گرفت .

پس از این حادثه دولت آمریکا با کمک صنعت فیلم سازی هالیوود و وشبکه های رسانه ای، اسلام و مسلمانان را مروج خشونت و افراط گرایی و تروریسم معرفی کرد . این تبلیغات در اذهان اکثریت مردم غرب که از آموزه های صلح طلبانه و عدالت بخش اسلام بی اطلاع هستند ، تاثیر زیادی گذاشت.

درحالی که پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) آنقدر رئوف و مهربانند که پیامبر رحمت خوانده می شوند. اسلام با چنین پیامبری چگونه می تواند مروج خشونت و افراط گرایی باشد ؟ این تبلیغات ضد اسلامی و اسلام ستیزانه در واقع تلاشی برای زمینه سازی دولت جنگ طلب آمریکا برای حمله به افغانستان و عراق بود.

گویی امریکا از سالها قبل برای این حمله ، برنامه ریزی کرده است. همین مسئله باعث شد بسیاری از صاحب نظران و رصد کنندگان تحولات آمریکا ، در روایت رسمی دولت آمریکا از چگونگی وقوع حادثه یازدهم سپتامبر ، ابراز تردید کنند. تردید کنندگان در چگونگی حمله به برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک و ساختمان پنتاگون مدارک و شواهد متقنی را در اثبات فرضیه های خود مطرح کردند.

 

در اینجا در صدد واکاوی روایات مختلف از چگونگی وقوع حادثه یازدهم سپتامبر و نقش دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در این زمینه نیستیم. در این زمینه زیاد گفته و شنیده شده است. تردید کنندگان در روایت دولت آمریکا از حادثه 11 سپتامبر ، شواهدی را از نقش دولت آمریکا در وقوع این حادثه ارائه کرده اند که نمی توان به راحتی از کنار این تردیدها گذشت.


حتی اگر روایت دولت امریکا در نقش بی واسطه سازمان القاعده در حملات به برجهای دوقلوی نیویورک و ساختمان پنتاگون را بپذیریم ، کمتر صاحب نظر ازاد اندیشی در جهان در این واقعیت تردید دارد که القاعده محصول سیاستهای آمریکا در افغانستان و پاکستان در دوران اشغال افغانستان توسط روسها و پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی است.

 

اگر گروهها و سازمانهای افراطی و تروریستی مانند القاعده و طالبان در افغانستان و پاکستان در دهه های 1980 و 1990 شکل گرفتند ، محصول سیاستهای آمریکا در منطقه هستند . آمریکا برای اینکه مداخلات خود را در کشورهای اسلامی توجیه کند و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان انقلابی برآمده از آموزه های عدالتخواهانه ، ظلم ستیز و صلح طلب اسلام به حاشیه براند ، نیاز به تقویت و گسترش فعالیت جریانهای افراطی داشت .

همین جریانهای افراطی بعدها تروریسم را برای رسیدن به اهدافشان به کار گرفتند . آمریکا برای ایجاد و حمایت از تروریستها ، به کمک متحدانش در اروپا و منطقه خاورمیانه و جنوب غرب آسیا نیاز داشت.

ال سعود در عربستان ، انگلیس و سازمان جاسوسی پاکستان در این زمینه به آمریکا کمک کردند. وهابیت حاکم در عربستان از لحاظ فکری و مالی ماموریت یافت تا جریانهای افراطی در پاکستان و افغانستان را سازماندهی کند. دولت انگلیس با توجه به سابقه استعماری در شبه قاره هند ، شناخت کاملی از جریانهای افراطی و خشونت طلبب در این منطقه دارد.

سازمان جاسوسی پاکستان همچون چتری ، حامی فعالیت چنین جریانهایی شد. پس از حادثه یازدهم سپتامبر آمریکا ابتدا به افغانستان ، ظاهرا برای مقابله با تهدیدات گروههای تروریستی القاعده و طالبان حمله کرد و دو سال بعد نیز عراق به بهانه نابودی سلاحهای کشتار جمعی اش ، مورد هجوم همه جانبه قرار گرفت و به اشغال آمریکا درآمد.

 

ایا می توان باور کرد که امریکا برای مقابله با تهدیدات تروریستی القاعده به افغانستان حمله کرد ؟ چطور می توان باور کرد ، صدام که مورد حمایت آمریکا در جنگ هشت ساله علیه ایران بود و امریکا در جنگ اول خلیج فارس پس از خارج کردن سربازان عراقی از کویت دست صدام را در سرکوب فیام مردم جنوب عراق باز گذاشت ، یک باره به تهدید امنیتی برای آمریکا تبدیل شد چاره ای جز حمله به آن نبود .

 

گروه تروریستی و تکفیری داعش و گروههای تکفیری همفکر داعش در عراق ، سوریه و لبنان و بسیاری ازکشورهای اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا ، برآیند سیاست دولت آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر است. 14 سال پس از حمله به افغانستان تقریبا" نیمی از خاک این کشور تحت کنترل طالبان قرار دارد و علاوه بر طالبان ، جریان تکفیری و تروریستی داعش نیز به تهدیدی برای دولت مرکزی و مردم افغانستان تبدیل شده است .

سربازان آمریکایی در شرایطی افغانستان را ترک کردند که تروریسم ، برگترین تهدید امنیتی برای مردم افغانستان است. مردم آمریکا چهارده سال پس از حادثه یازدهم سپتامبر در مراسم مختلف ، یاد قربانیان این حادثه را گرامی می دارند و بعد با آرامش کامل به خانه های خود می روند.

مردم افغانستان ، اما ، 36 سال است که در سایه جنگ ، ناامنی و تروریسم زندگی می کنند و اقدامات آمریکا در این کشور نه تنها امنیت به بار نیاورد ، بلکه گروههای تکفیری و تروریستی تقویت شدند و حضورشان را در افغانستان نهادینه کردند. مردم عراق سرنوشتی بدتر از مردم افغانستان دارند . داعش خونریز ، برآمده از جنگ ، ناآرامی و ناامنی است که امریکا پس از حمله به افغانستان در سال 2003 ، بر این کشور حاکم کرد.

 

آمریکا به بهانه مقابله با تهدید سلاحهای کشتار جمعی رژیم صدام و ایجاد دموکراسی درعراق ، به این کشور حمله کرد. نتیجه این حمله ، ویرانی عراق و کشته شده صدها هزار نفر از مردم این کشور توسط نظامیان امریکایی و گروههای تکفیری و تروریستی است . گروههای تروریستی در حدود یک سوم خاک عراق را تحت اشغال دارند . طنز تلخ ، این است که آمریکا بیش از یک سال است ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه تشکیل داده است.

در این مدت آمریکا و برخی متحدانش حملات هوایی متعددی علیه نیروهای داعش انجام داده اند ، اما این حملات بی تاثیر ، به عقب نشینی داعش از مواضعش و ضعف این گروه منجر نشده است. سناریوی دموکراسی سازی در عراق به شکل دیگری با حمایت آمریکا و متحدان منطقه ای و اروپائی آن در سوریه اجرا شد.

آنها می خواستند سوار بر موج خیزش های مردمی علیه رژیمهای مستبد خاورمیانه ، سوریه را از محور مقاومت و مبارزه با صهیونیستها خارج کنند. به همین بهانه ، با بحران سازی در سوریه و مداخله در این کشور برای براندازی حکومت اسد، ، سوریه را گرفتار جنگ داخلی کردند.

چهار سال و نیم از گرفتار شدن مردم سوریه در گرداب جریانهای تکفیری وتروریستی می گذرد. حدود 250 هزار سوری کشته و یازده میلیون نفر آواره شده اند و بخش اعظم زیرساختهای سوریه ویران شده است . تروریستهای تکفیری آثار تاریخی بسیار ارزشمند تمدن باستانی منطقه شامات را از بین بردند و بسیاری نیز در معرض تهدید ویران شدن است. سوریه به جولانگاه تروریستهایی از صد کشور جهان تبدیل شده است.

نگاهی به افزایش چند صد برابری اقدامات تروریستی در جهان نشان می دهد که جریانهای تکفیری و تروریستی در اثر سیاستها و اقدامات آمریکا و برخی از متحدان اروپایی و منطقه ای کاخ سفید ، شکل گرفتند و گسترش یافتند. آمریکا مروج افراط گری و ترویسم در جهان است ، تروریسم ابزاری مهم در سیاستهای آمریکا برای پیشبرد اهدافش است.

حادثه یازدهم سپتامبر پیش از آنکه یاداور خاطره دردناک برای مردم آمریکا باشد ، آغازی برای شکل گیری سازمان یافته گروههای تکفیری و تروریستی، و ویرانی و ناامنی و کشتار برای مردمان خاورمیانه است.

مردم آمریکا در حادثه یازدهم سپتامبر داغدار 2977 نفر شدند ، اما در شانزده سال اخیر در نتیجه سیاستها و اقدامات آمریکا در خاورمیانه ، صدها هزار نفر کشته، میلیونها اواره ،دهها شهر ویران شده است

 منبع گرآوری مطلب 

مرتضی مکی –واقعه 11 سپتامبر ؛ سرآغاز شکل گیری بزرگترین گروههای تروریستی http://news.irib.ir/articles/item/74946-11

جاوید منتظران | ۲۱ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۵۷

سرآغاز شکل گیری

واقعه 11 سپتامبر

گروه های تروریستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی